Interim Communicatie in Tilburg | ShareOn

5 Redenen om te bloggen

Tegenwoordig worden de blogs om je oren geslingerd. De een na de ander publiceert regelmatig een blog vol informatie. Wij maken ons er ook schuldig aan. En om goede redenen! Twijfel je om te beginnen met bloggen? Wij geven je vijf goede redenen om vandaag nog te starten!

Wat is een blog?

Laten we bij het begin beginnen. Een blog zet je op je website. In je blog zet je nieuwe inhoud in de vorm van een bericht. Zo’n bericht wordt een blogpost genoemd. Een blogpost kun je dagelijks, wekelijks of maandelijks plaatsen. Het is maar net wat jij wilt. Je meest recente blogs staan altijd bovenaan op je website. Je kunt je blogs ook onderverdelen in categorieën. Dit helpt de mensen bij het vinden van de blog die ze zoeken. Denk aan: social media, persoonlijk en ga zo maar door. In je blog kan je links toevoegen.

Waarom gaan bloggen?

1. Je voegt iets toe

Heb jij iets nieuws ontdekt of kan je simpelweg een onderwerp beter, leuker of duidelijker overbrengen naar de mensen? Begin met schrijven. Je kunt kennis overbrengen op je lezers en hen informeren, inspireren of motiveren. Met een andere stijl en onderwerpen spring jij er waarschijnlijk voor een hoop mensen uit.

2. Je zet jezelf als expert neer

Omdat je blogs schrijft waar jij kennis van hebt en ervaring in hebt opgedaan, kun je jezelf als expert neerzetten. Jij weet super veel over de branche waarin je werkt. Je kunt nu een deel van je kennis die je hebt delen. Voor jou is die kennis misschien vanzelfsprekend, maar voor anderen niet. Deze informatie is voor de lezers heel waardevol. Doordat jij waardevolle informatie deelt zien mensen je sneller als expert binnen je vakgebied.

3. Je wordt onthouden

Als je regelmatig informatieve, leuke blogs schrijft keren mensen terug. Want hallo, wie houdt er nou niet van gratis tips die je verder op weg helpen? Je blogs kunnen er ook voor zorgen dat de lezers je gaan volgen op social media kanalen.  Doordat je continu voorbij blijft komen onthouden ze jouw blogs én jouw bedrijf beter. Hebben ze een product of dienst nodig uit jouw branche? Dan heb je grote kans dat ze nu naar jou komen.

4. Je wordt zelf beter

Als je een blog over een bepaald onderwerp schrijft moet je het zelf natuurlijk ook tot in de puntjes begrijpen. Omdat je moet weten waar je over schrijft verdiep je jezelf automatisch meer in een onderwerp. Daarmee vergroot je ook je eigen kennis: je gaat namelijk steeds weer op zoek naar de laatste nieuwtjes binnen jouw vakgebied. Daar word je beter van!

5. Beter vindbaar

Je kunt in een blog één of meerdere zoekwoorden terug laten komen. Door zoekwoord gericht te schrijven, vergroot je jouw vindbaarheid op Google. Dit zorgt ervoor dat als ze iets zoeken op Google jouw blog een grotere kans heeft om bovenaan te staan. En dat wil je natuurlijk!

Hopelijk is het nu helemaal duidelijk voor je en kan je aan de slag gaan met bloggen! Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content?

Neem vrijblijvend contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website! Wij helpen je graag

Liefs, Indy

Indy van de Giessen | ShareOn - Marketingbureau in Tilburg
Sharon Damen

Sharon Damen

Oprichtster & eigenaresse

Deel deze blog

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email