5 tips waardoor je content onthouden wordt

Tegenwoordig word je overdonderd met de hoeveelheid content die je dagelijks voorbij ziet komen. Op ieder platform kun je eindeloos blijven refreshen en zul je iedere keer nieuwe berichten blijven zien. Ook de blogs en video’s vliegen je om de oren. Nu is natuurlijk de vraag: hoe zorg je ervoor dat jouw berichten opvallen en onthouden worden  door je volgers? In deze blog geef ik je tips zodat jouw content wel opvalt en gelezen wordt! Lees je mee?

MAAK GEBRUIK VAN BEELD

Door middel van plaatjes leren mensen woorden onthouden. Uit onderzoek is gebleken dat mensen sneller beelden opslaan. Ook op social media staat visuele content centraal. Visuele content is iets wat je overal ziet terugkomen. Denk maar aan InstagramFacebook of Pinterest. Deze social media kanalen zijn ingericht voor visuele content. Uit onderzoek is gebleken dat visuele content veel vaker wordt gedeeld door mensen. Door visuele content in te zetten ben je in staat om mensen te informeren en amuseren tegelijkertijd. Dit is een perfecte combinatie!

VERTEL EEN VERHAAL D.M.V. CONTENT

Een mooi en duidelijk verhaal lezen mensen graag. Het menselijk brein is geprogrammeerd om verhalen te verwerken. Hierdoor wordt informatie in verhaalvorm veel gemakkelijker onthouden dan bijvoorbeeld droge teksten.  Een verhaal zorgt ervoor dat je je lezers kunt boeien. Daarnaast kun je gemakkelijker  een emotionele lading geven aan de boodschap die je wilt overbrengen. Tegenwoordig zie je dit vaak gebeuren in bijvoorbeeld reclames voor auto’s of parfums. Ook daar wordt veel ingespeeld op alledaagse situaties én emoties. Zo kunnen mensen zich gemakkelijker inleven in de reclame en is de kans dus groter dat zij overgaan tot kopen.

GEBRUIK HUMOR

Niet alles wat je communiceert hoeft serieus te zijn. Wanneer je als bedrijf humor toepast is dit zelfs een heel goede zet voor je bedrijf. Wanneer je mensen aan het lachen krijgt werk je gelijk al aan een goede connectie. Probeer herkenbare situaties mee te pakken in je humor. Dit zorgt voor aanknooppunten en herkenbaarheid. Houd wel in de gaten dat het gebruik van humor niet in iedere situatie gepast is.

BETROKKENHEID

Zorg voor betrokkenheid! Lezers of volgers voelen zich graag betrokken. Het wordt gewaardeerd wanneer je lezers content geeft waarbij zij zich een deel van de groep voelen. Spreek mensen persoonlijk aan of verwijs vaak terug naar de lezer in je  tekst. Laat doorschemeren in je content dat je aan je volgers hebt gedacht. Zo grijp je de aandacht en is de kans vele malen groter dat er verder wordt gelezen.

VIDEO

Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 80% van de video’s online gerelateerd zijn aan marketing. Video versterkt het beelddenken. Beelddenken is sterk aanwezig onder alle leeftijdsgroepen. Wanneer je een video op social media deelt weet je van te voren dat de video al veel views zal krijgen. Nu aan jou de taak om deze video zo creatief of informatief te maken als je zelf wilt. Er wordt geadviseerd om minimaal 1 keer per maand een video namens je bedrijf te delen. Zo blijf je zichtbaar onder je volgers!

Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content die de aandacht grijpt? Neem contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website! Wij helpen je graag!

Behoefte aan extra kennis?

KIES VOOR CONTENT MARKETING CONSULTANCY.

GERELATEERDE STORIES.

Binnen één jaar van content creator naar content marketeer

Het is tijd om samen terug te blikken op het afgelopen jaar én de groei die Jady heeft doorgemaakt. Je leest het in deze blog.

Hoe vergroot jij jouw online zichtbaarheid in tijden van crisis?

In deze blog vertellen we jou waarom online zichtbaarheid nu belangrijker is dan ooit!

AAN DE SLAG.

Zin om samen aan de slag te gaan om impact te maken? Sharon staat voor je klaar.