Instagram Reels

5 verschillende soorten content

Content is een populair en belangrijk woord voor bijna iedere organisatie. Maar wat is content nou precies? Content is het geheel aan informatie dat een organisatie door middel van communicatie wil overbrengen op de doelgroep. Het is belangrijk om te weten welke content soorten er zijn en om je content te variëren voor een optimaal effect. Het kan best lastig zijn om je social media content af te wisselen, helemaal als je niet weet welke soorten content er zijn. Wij helpen je hierbij!

Entertainment content

De entertainment content heeft meer een emotionele dan een rationele kant. Dit soort content wordt ook graag gedeeld waardoor je bereik ook groter wordt. Entertainment content kan ook indrukwekkend zijn. Indrukwekkende content ervoor zorgen dat jouw video of post wordt besproken door je volgers. Content waarmee je je volgers wilt entertainen hoeft overigens niet per se gerelateerd te zijn aan de producten of diensten die jij aanbiedt. Dit soort content doet het ook altijd goed op social media! 

Leerzame content

Volgers waarderen het enorm als je jouw tips en tricks deelt op social media, dit laat zien dat jij gespecialiseerd bent in jouw vakgebied. Het doel van leerzame content is de vragen beantwoorden die bij jouw doelgroep spelen. Deze content is waardevol. Klanten en volgers zijn in staat om in jouw producten en diensten te investeren als ze interesse hebben in de gratis content die jij deelt op social media. Je volgers zullen heel blij met je zijn als je hen iets leert. Dat niet alleen: je post wordt sneller opgeslagen en dat draagt positief bij aan het algoritme.

 

Interessante content

Ook met interessante content spreek je mensen meer emotioneel dan rationeel aan. Het doel van deze content is het inspireren van je doelgroep. Het zorgt ervoor dat je doelgroep zich verbonden voelt met jouw merk. Je verleidt mensen op een subtiele wijze om over te gaan tot een aankoop van product of dienst. Laat deze content dus regelmatig terugkomen in je planning!

Persoonlijke content

Vertel jouw succesverhaal, wees persoonlijk en authentiek. Bij persoonlijke content zorg je ervoor dat mensen zich betrokken voelen bij jouw verhaal en jouw bedrijf. Door persoonlijker te zijn en de doelgroep dichterbij te laten komen kun je een sterkere connectie krijgen. Ook zullen volgers sneller reageren of berichten sturen als ze zich kunnen vinden in jouw verhaal. Wees ook niet bang om een gesprek aan te gaan met je volgers! Dit kan je doen door bijvoorbeeld een vraag te stellen onder een post. 

Promotie content

Als laatste: de promotie content. Als je producten of diensten verkoopt is het natuurlijk ook belangrijk om dit te promoten. Houd in het achterhoofd dat je niet als een spammer over wilt komen. Het is prima om jouw producten of diensten eens in de zoveel tijd voorbij te laten komen, maar don’t overdo it. Maak er een mooi verhaal van waarin jouw volgers zich kunnen identificeren. Zo verleid je ze sneller om daadwerkelijk een product of dienst bij je af te nemen.

Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content die de aandacht grijpt? Neem vrijblijvend contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website! Wij helpen je graag.

 

Liefs, Sharon

Sharon Damen | ShareOn - Marketingbureau in Tilburg
Sharon Damen

Sharon Damen

Oprichtster & eigenaresse

Deel deze blog

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email