Goede content maken

Wat is belangrijk bij het maken van goede content?

Je zou haast verdrinken in alle content die dagelijks voorbij komt. Hoe houd je jouw content interessant voor jouw volgers? Slechte teksten, nietszeggende foto’s, video’s die de plank volledig misslaan of schreeuwerige reclame-uitingen… We zitten er allemaal niet op te wachten. Vaak vervaagt de doelgroep van een bedrijf wanneer zij zelf content gaan maken. Verplaats je in de ogen van jouw volgers: wat willen zij zien? Dat zijn namelijk geen standaard verkooppraatjes. Wanneer je een strategie hebt ontwikkeld, kun je aan de slag met content.

Waarschijnlijk heb je zelf al behoorlijk wat content ontwikkeld: blogs, mooie beelden, artikelen, kennis en inspirerende verhalen.Al deze informatie kun je gebruiken voor het ontwikkelen van spectaculaire social media content. Om jouw content op een goede manier te verspreiden, is het aan te raden om te werken op basis van een contentplanning. Op deze manier houd je overzichtelijk wat en wanneer je post. In deze blog geef ik je een aantal tips en tricks voor het maken van goede content.

Wil jij ervoor zorgen dat jouw content interessant blijft? Lees dan snel de tips en tricks!

  • Voordat je überhaupt aan de slag gaat met het creëren van content is het belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep is en wat zij interessant vinden, op welke kanalen zij actief zijn en wat hun vraag is wat betreft jouw product of dienst. Voer daarom een doelgroep- en zoekwoorden onderzoek  uit. Op die manier weet je op welke doelgroep je jouw content moet afstemmen. Een zoekwoorden onderzoek voer je gemakkelijk uit via Ubbersuggest.
  • Consistency! Zorg dat jouw content altijd in lijn is met jouw uitstraling (en huisstijl). Gebruik bijvoorbeeld verschillende rubrieken om zo structuur toe te voegen aan jouw pagina’s.
  • Zorg ervoor dat jouw content opvalt. Dit doe je door unieke, echte content te maken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan filmpjes, animaties of pakkende foto’s. Ook felle kleuren kunnen ervoor zorgen dat je beter opvalt.
  • Zorg ervoor dat je niet te veel tekst toevoegt wanneer je een post maakt. Mensen haken af wanneer zij een onwijs lang stuk tekst moeten lezen. Maak jouw boodschap meteen duidelijk. Wil je meer informatie geven? Verwijs mensen dan bijvoorbeeld door naar jouw website, waar je dieper op het onderwerp ingaat.
  • Maak gebruik van goede, scherpe foto’s.  In een andere blog vertel ik je precies hoe je de beste foto’s maakt voor op jouw kanalen. 
  • Maak content die mensen buiten jouw doelgroep ook interessant vinden of waardoor zij jouw vakgebied beter kunnen leren kennen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van interviews of instructievideo’s.  
  • Geef je volgers een klein cadeautje! Jij bent de expert in jouw vakgebied. Dat betekent dat je veel kennis en kunde hebt. Vertaal je kennis naar handige tips die jouw volgers weer kunnen gebruiken. Denk hierbij aan lifehacks, handleidingen, instructies of stappenplannen. Zorg ervoor dat jouw volgers aan de slag kunnen met jouw tips én geef je ze des te meer reden om je te volgen.
  • Deel de ervaringen/verhalen van jouw klanten en vraag ook de mening van jouw volgers. Het draait immers om interactie. Dit kan bijvoorbeeld ook door middel van een winactie.
  • Haak in op bijzondere feestdagen. Pak er een kalender bij en pas jouw content aan op de (inter)nationale feestdagen zoals Koningsdag, Pasen of Kerst. Dit kan bijvoorbeeld door leuke deelbare filters.

De laatste, misschien wel meest belangrijke tip die ik je wil meegeven is de volgende. Blijf echt. Laat zien wie je bent. Laat zien waar je bedrijf voor staat. Alleen op die manier kun je op de juiste manier een verbinding leggen met je volgers en laat je een onvergetelijke indruk achter. 

Heb je nog geen/te weinig content of wil je een een strategie ontwikkelen? Wij helpen je graag!

Liefs, Sharon

Sharon Damen | ShareOn
Sharon Damen

Sharon Damen

Oprichtster & eigenaresse

Deel deze blog

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
× Kunnen we je ergens mee helpen?