Nu veel bedrijven offline niet in contact kunnen staan met hun (potentiële) klant, richten zij zich tot online communicatie. Online zichtbaarheid is nu belangrijker dan ooit! Met de grote hoeveelheid aan informatie die iedereen moet verwerken via social media, is het een uitdaging om zichtbaar te blijven voor je (potentiële) klanten. Bedrijven zien content plaatsen op social media vaak als een manier om reclame te maken voor hun product of dienst. Het is dan ook belangrijk dat de zichtbare content online waarde heeft om er tussenuit te springen. Via social media kan je de relatie met de klant versterken en meer bezoekers naar je website trekken. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je kwalitatief goede content deelt. Dat gaat niet alleen over de scherpte van foto’s of over de tekst van je berichten. Interessante en unieke content zal vaker gedeeld worden. Maar wat is unieke content? Voor jou hebben we wat tips op een rijtje gezet zodat jij onderscheidend bent in jouw online zichtbaarheid op social media!
MAAK JE EIGEN CONTENT
Wees uniek! Zorg ervoor dat alle communicatie vanuit jouw bedrijf is geschreven. Uiteraard kun je gluren bij de buren, maar zorg ervoor dat je altijd dingen in je eigen woorden opschrijft. Op die manier trekt jouw content de aandacht. Het is belangrijk om je social media kanalen een persoonlijke touch te geven. Niemand wil het gevoel hebben dat ze de inspiratieloze woorden van een heel marketingteam zitten te lezen. Probeer vanuit het team een bepaalde identiteit te creëren!
ADVERTEER
In tijden van crisis is online communicatie voor veel bedrijven de enige manier om in contact te staan met hun (potentiële) klant. Dat betekent: een overload aan social media berichten én advertenties. Veel verschillende bedrijven maken momenteel gebruik van adverteren op social media. De doelgroep krijgt hierdoor heel veel gesponsorde content op hun tijdlijn. Alhoewel adverteren wel degelijk kan werken, wil dit niet zeggen dat het een wondermiddel is om meer bereik te krijgen. Wanneer je kwalitatief goede content publiceert, groeit je bereik ook! Mocht je toch geïnteresseerd zijn in het adverteren op social media, lees even dan verder.
Op social media adverteren betekent: één doelgroep bereiken op het juiste moment, met de juiste boodschap en met passende tone of voice! Adverteren op social media kan interessant zijn doordat je de mogelijkheid hebt om heel specifiek je doelgroep in te stellen. Juist omdat er nu zo veel geadverteerd wordt, is het van groot belang om je advertentie goed in te richten. Zorg er daarbij altijd voor dat je een sprekende, opvallende foto gebruikt met hierin een pakkende tekst.
GA DE DIALOOG AAN MET JE VOLGERS
Engagement is heel belangrijk voor je social media kanalen. Niet alleen bereik je zo meer mensen, maar maak je ook contact met je vaste volgers! Betrek je doelgroep voortdurend en ga in gesprek. Dit is een van de belangrijkere onderdelen van succesvol social media management. Zorg ervoor dat je een relatie opbouwt met je volgers en maak ze fan van jouw social media kanalen en je producten of diensten.
Do’s:
Bedank mensen als ze je content delen.
Neem deel aan discussies.
Stel vragen.
Reageer op reacties.
Voorzie mensen van gratis tips.
DEEL JE CONTENT MEER DAN 1 KEER
Op social media gaat alles met rap tempo. Berichten en nieuwsupdates verschijnen maar een paar seconden in beeld en verdwijnen lang voor dat iedereen ze gezien heeft. Bedenk je dat slechts 10% van jouw volgers je berichten in eerste instantie te zien krijgt. Op basis van interactie zal dit vervolgens vergroot worden. Deel je blogs en andere unieke content meer dan één keer. Let er wel op dat je niet overdrijft, voldoende varieert en goed spreidt. Dit kan zelfs meer bezoekers opleveren! Want waarom zou je een goed artikel niet opnieuw in de verf zetten als het relevant en nuttig is?
SOCIAL MEDIA HULP NODIG?
Social media is een essentieel onderdeel van de marketing- en merkstrategie van je bedrijf, maar om de verschillende sociale inspanningen effectief te maken, moet je voortdurend zoeken naar manieren om jezelf te onderscheiden. Wil jij hulp bij het managen van jouw zakelijke social media kanalen? Neem contact vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen je graag!