branding van jouw bedrijf

Hoe kun je jouw bedrijf laten groeien door middel van branding?

Wat is branding?

Branding betekent letterlijk: je naam ergens op zetten, zodat duidelijk is dat het van jouw onderneming is. Branden is je eigen stempel op jezelf, product, dienst en/of bedrijf zetten. Het is veel meer dan even je logo ergens op knallen. Branding is het vermelden van een merknaam, bedrijfsnaam of logo met als doel de bekendheid ervan te vergroten. Deze vorm van marketing is niet zozeer bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie, maar meer om brand value op te bouwen en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Branding is letterlijk bouwen aan je merk. 

Waarom branding?

Branding zorgt voor herkenbaarheid. Mensen hebben de neiging om zaken te willen doen met bedrijven die ze kennen. Als de branding van jouw onderneming consistent en gemakkelijk te herkennen is, dan voelen je klanten zich sneller aangetrokken om een aankoop te doen bij jouw bedrijf. Door branding voelt een bedrijf sneller bekend en dus vertrouwd. 

Branding zorgt voor associaties met jouw bedrijf of merk

Door de juiste branding te gebruiken, zorg je voor associaties met je bedrijf. Door meer associaties te kunnen linken aan je bedrijf zal je doelgroep vaker aan je denken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de ‘palmbladeren’ uit de huisstijl van ShareOn. Doordat dit beeldmerk vaak terugkomt, is de kans groot dat volgers direct aan ShareOn denken. Wanneer een merk met iets geassocieerd wilt worden, moet dit wel vanuit het merk worden gecommuniceerd. Het is dan ook belangrijk als merk zijnde dat intern ook duidelijk is hoe je graag wilt overkomen. Denk bijvoorbeeld aan Coca-Cola met ‘happiness’. Het merk adverteert altijd met de slogan ‘open happiness’. Hoe vaker dit wordt gezien door de consument, hoe sneller het in het geheugen blijft hangen. 

Wil jij graag aan de slag voor een betere branding voor jouw onderneming? Stel jezelf dan de volgende vragen: 

  • Is de branding van je bedrijf van het eerste contactmoment met je bedrijf tot na de aanschaf van een dienst of product consistent?
  • Sluiten alle uitingen sterk op elkaar aan?
  • Sluit de tone-of-image (beeldgebruik) aan bij de identiteit?
  • Is het beeldgebruik en de schrijftaal consistent in alle communicatie?

Aan de slag!

Dit lijkt allemaal heel eenvoudig, maar dat is het niet. Wij helpen je graag om er achter te komen wat het beste bij jouw onderneming past. Implementeer je huisstijl in alles wat je communiceert met je (potentiële) klanten. Een thema waar de klanten zich mee kunnen identificeren filtert heel goed de doelgroep uit de massa! Branding is een essentieel onderdeel van je marketing- en merkstrategie. Om de inzet van o.a. social media zo effectief mogelijk te maken, moet je voortdurend zoeken naar manieren om jezelf te onderscheiden.

Op zoek naar hulp bij het implementeren van deze informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen je graag!

Liefs, Sharon

Sharon Damen | ShareOn
Sharon Damen

Sharon Damen

Oprichtster & eigenaresse

Deel deze blog

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
× Kunnen we je ergens mee helpen?