Content ideeën verzinnen in een handomdraai. Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Soms zit je boordevol toffe ideeën en kan je niet wachten om het uit te werken, maar op het moment dat je achter jouw laptop zit zijn al die ideeën ineens verdwenen.
Hoe zorg je ervoor dat je waardevolle content blijft plaatsen waar jouw klant echt op zit te wachten? Je leest het in deze blog.
Let’s begin
Als je geen idee hebt waarover je kan schrijven is het een slim idee om in jouw doelgroep te verdiepen en onderzoek te doen. Waar liggen hun interesses? Wat zijn hun behoeftes? Dit zorgt voor waardevolle informatie die jij kan toepassen in jouw content.
Schrijf het op
Grab a notebook and start writing! Schrijf je gedachten en ideeën op in een notitieboekje wanneer er iets in je hoofd opkomt. Hierdoor raken jouw gedachten niet verloren en ontstaat er weer ruimte voor nieuwe ideeën.
Deze methode gebruik ik vaak voor het bedenken van Instagram Reels, en het helpt mij om content vooruit te batchen.
Brainstorm met collega’s
Zoek inspiratie bij jouw collega’s door samen een brainstorm te houden. Je kan dit op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld door oefeningen te gebruiken of juist een informeel gesprek te voeren met een bakje koffie. Je staat er versteld van hoeveel ideeën je samen op kan doen.
Vraag het aan jouw volgers
Een van de meest simpele manieren om inspiratie te krijgen, is door vragen te stellen aan jouw publiek. Dit zorgt ervoor dat je een oplossing kan bieden door middel van content.
Ideeën om in te zetten voor jouw bedrijf
Hergebruik content
Je kan ervoor kiezen om content van vroeger te hergebruiken. Het is dan wel van belang dat je het bericht zo ombuigt dat het uniek wordt. Kijk wel of de content nog relevant is voor jouw doelgroep en het bericht nog up-to-date is.
Thema’s
Creëer meer structuur door thema’s te verwerken in jouw contentstrategie. Hierdoor hoef je de rubriek niet meer te verzinnen, alleen de inhoud van het bericht. Wij hebben bijvoorbeeld elke woensdag een blogpost. Daarnaast zorgt het ook voor herkenbaarheid bij volgers!
Inhakers van de maand
Inhakers zijn ‘pareltjes’ als het gaat om inspiratie. Het kan een leuke toevoeging geven aan jouw merk. Zorg er wel voor dat je goed weet wat je ermee wil bereiken, en dat er een logische samenhang is.
Tips
Deel kennis over jouw expertise en laat het terugzien in jouw content. Je kan dit doen door middel van toffe infographics of carrousels.
Get personal
Deel persoonlijke verhalen met jouw volgers en geef ze een kijkje achter de schermen. Het is een leuke manier om interesse op te wekken bij jouw publiek.
Hulp inschakelen
Kom je er nog steeds niet uit en val je vaak in herhaling? Dan is er een mogelijkheid om het idee een nachtje te laten rusten en een andere invalshoek te zoeken. Lukt dat niet? Dan kan je er voor kiezen om iemand anders in te zetten.
Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content die de aandacht grijpt? Neem vrijblijvend contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website! Wij helpen je graag.