Instagram Reels

Waarom Instagram Reels inzetten voor je bedrijf?

Een paar weken geleden hebben wij in een blog toegelicht wat Instagram Reels precies is en hoe je zelf een Reels kunt opnemen. In deze blog gaan we verder in op Instagram Reels. We focussen ons nu vooral op de meerwaarde van Instagram Reels voor bedrijven. Wat zijn de mogelijkheden van Instagram Reels en is het interessant voor je bedrijf? Dit en meer ga ik je vertellen in deze blog!

Als je ShareOn volgt op Instagram zul je ongetwijfeld al verschillende Reels voorbij hebben zien komen. Hier op kantoor kunnen wij al onze creativiteit kwijt tijdens het opnemen van de video’s. Niet alleen wij, maar meerdere bedrijven hebben inmiddels een dagtaak aan het maken van te gekke content waar over gepraat wordt! 

Wat is een Instagram Reel?

Instagram Reels is een relatief nieuwe functie van Instagram. Met Instagram Reels kun je korte video’s opnemen die tussen de 3 en 15 seconden duren. Je kunt de video’s editen en pimpen door verschillende effecten toe te voegen. Wanneer je zelf tevreden bent met het resultaat kun je de video delen op je Instagram account. De video komt vervolgens tevoorschijn in de feed van je volgers. Daarnaast wordt de video ook vertoond in ‘verkennen’. Hierdoor kun je echt viraal gaan als je video mensen aanspreekt. Zorg er dus voor dat je video’s shareable zijn!

Instagram Reels inzetten als bedrijf

Niet alleen is Reels een super toffe, nieuwe functie binnen Instagram, ook kan het voor jouw bedrijf interessant zijn. De nieuwe functie biedt namelijk veel mogelijkheden. Door het delen van Reels video’s bereik je een grote, nieuwe doelgroep. Als bedrijf kun je verschillende promotie-elementen laten terugkomen in de video’s die je uploadt. Neem je doelgroep mee in wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Hierdoor creëer je een persoonlijke binding met potentieel nieuwe klanten. Door jezelf via Reels te profileren, verhoog je de kans op conversie. 

Vergroot jouw bereik

Reels video’s zijn heel populair en worden dus door veel mensen bekeken. Doordat de verschillende Instagram Reels video’s worden getoond in ‘verkennen’ wordt de zichtbaarheid van je bedrijf vergroot. Daarnaast vindt het Instagram algoritme video’s leuk, en zal het platform je video dus ook sneller tonen aan mensen. Wij zijn inmiddels overtuigd van de impact van Instagram Reels. In onze statistieken zien we duidelijk terug dat onze profielbezoeken en het aantal bereikte personen flink opgelopen is. Winning!. 

Reels video ideeën

Heb je geen idee wat je aan kunt halen in een Instagram Reels? Wij zetten een paar ideeën voor je op een rijtje:

  • Korte training geven
  • Tips delen
  • Inspiratie delen
  • Maak een uitleg video: hoe werkt je product of dienst
  • Behind the scenes

Ook hier is het weer van belang dat je van tevoren goed nadenkt over wat je deelt. Het hoeft echt niet alleen maar informatief te zijn: mensen vinden het ook leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen. Zoek dus naar de juiste balans tussen informatief en informeel. 

Yay or nay?

Wanneer is Instagram Reels interessant voor jouw bedrijf? Dat hangt grotendeels af van wat voor bedrijf je bent en wat je producten of diensten zijn. Natuurlijk kan Instagram Reels uitproberen geen kwaad, want niet geschoten is altijd mis! Zorg ervoor dat je video’s echt een toegevoegde waarde zijn voor je Instagram account. Deel relevante informatie en bouw een band op met je kijkers/volgers. 

Social media training

Meer leren over Instagram Reels? Op 8 oktober geven we een webinar waarin we je meenemen in alle ins- en outs van Instagram. Daarbij zullen we ook ingaan op het inzetten van Instagram Reels. Wil je meer informatie? Klik dan hier

Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content? Neem contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website! Wij helpen je graag.

Liefs, Kirsten

Content marketeer Tilburg
Sharon Damen

Sharon Damen

Oprichtster & eigenaresse

Deel deze blog

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
× Kunnen we je ergens mee helpen?