ShareOn

Waarom_social_media_uitbesteden_ShareOn

Om deze 4 redenen moet jij social media uitbesteden

Social media uitbesteden is toch niet nodig? Een social media kanaal opstarten en bijhouden klinkt misschien simpel. Het is toch vrij makkelijk om zelf even snel een fotootje te maken en deze te delen op je online kanalen? Vaak wordt door mensen gedacht: ‘even snel een post maken en dat is het dan’, maar niets is minder waar! Achter het maken en plaatsen van een post zitten veel processen, waar niet altijd rekening mee wordt gehouden. In deze blog wordt aan de hand van 4 redenen antwoord gegeven op de vraag; waarom moet je social media uitbesteden?

Het belang van social media

Voordat we de vraag kunnen beantwoorden waarom je je social media zou moeten uitbesteden, is het belangrijk om eerst het belang van het gebruik van social media te erkennen. Niemand kan ontkennen dat met de komst van social media, de marketingwereld compleet is veranderd. Zo is uit onderzoek gebleken dat al 1 op de 3 consumenten in het Verenigd Koninkrijk hun online aankopen rechtstreeks via de socials van bedrijven doen. Wetenschappers verwachten dat deze rechtstreekse aankopen via social media alleen nog maar gaan toenemen. (Potentiële) klanten komen dus tegenwoordig voornamelijk met je bedrijf in aanraking door online aanwezig te zijn! Door online aanwezigheid op social media, wordt het bereik en de naamsbekendheid van het bedrijf vergroot, wat uiteindelijk kan leiden tot het behalen van verschillende doelstellingen als vergroten van leads of conversie.

Waarom social media uitbesteden?

Het belang van social media kan je dus eigenlijk niet meer ontkennen, maar waarom zou je je social media dan laten beheren door een extern bedrijf? Dit zijn dé 4 redenen!

1. Content wordt verzorgd door een team met veel kennis en ervaring

Door de keuze van je social media uitbesteden, hoef je niet meer alleen na te denken over wat je wilt delen over jouw bedrijf. Door het uitbesteden van het maken en plaatsen van je content, kun je gebruik maken van een heel team met professionals, die ieder zo hun eigen kwaliteiten hebben. Wanneer je deze kwaliteiten bundelt, ben je verzekerd van een totaalpakket. Samen kom je namelijk verder dan alleen én versterk je elkaars creativiteit. Door gebruik te maken van het totaalpakket, zorg je ervoor dat jouw social media naar een hoger niveau wordt getild!

2. Strategie met achterliggende gedachten

Doordat social media een onwijs belangrijke marketingtool is, is het heel belangrijk om je content te creëren en plaatsen met achterliggende strategieën. Wij besteden veel tijd aan het voortraject. Dat houdt in dat we starten met een brainstormsessie waarin we allerlei relevante informatie ophalen. Op basis van die informatie gaan we vervolgens aan de slag met het uitzetten van een strategie voor jouw social media. Zo analyseren we de juiste tijdstippen om je berichten te plaatsen, welk type content het beste aanslaat, hashtags enzovoort.

3. Het bespaart je zelf veel tijd

Zoals eerder al benoemd, het bijhouden van social media kanalen is niet zo simpel als dat het lijkt. Al helemaal niet wanneer je meerdere kanalen als Instagram, Facebook en LinkedIn wilt bijhouden. Door het uitbesteden van je social media, bespaar je jezelf veel tijd en moeite. Je hoeft niet meer zelf na te denken over concepten en het creëren van content, want dit wordt allemaal voor je gedaan. Je hoeft enkel feedback te geven, wat veel tijd scheelt. De tijd die je overhoudt, kun je weer gebruiken om je bedrijf op andere vlakken verder uit te bouwen!

4. Consistentie in zichtbaarheid

‘Consistency is the key to success’. Een quote die wellicht wat zoetsappig klinkt, maar waar zeker een kern van waarheid in zit. Door het consistent plaatsen van content op online kanalen, zorg je ervoor dat je bedrijf zichtbaarder wordt voor (potentiële) klanten. Door de grotere zichtbaarheid van jouw kanalen, zorg je indirect voor een grotere naamsbekendheid van je bedrijf. Door het uitbesteden van je social media, hoef je zelf niet meer continu bezig te zijn met het consistent plaatsen van je content. Een team van specialisten is continu bezig met het bedenken, maken, plaatsen en monitoren van je content. Door een terugkoppeling van de statistieken van de content blijf je zelf goed op de hoogte over hoe jouw bedrijf online presteert!

4_redenen_social_media_uitbesteden

Samengevat

Al met al genoeg redenen om je social media uit te besteden. Zo kun je gebruik maken van een heel team vol professionals, die samen met jou nadenken over een bijpassende online strategie. Daarnaast zorg je door het uitbesteden dat er consistentie in het plaatsen van content ontstaat, zonder dat je daar zelf over na hoeft te denken. Dit scheelt je weer een hoop tijd!

Mocht je na deze blogpost overtuigd zijn om je social media uit te besteden en benieuwd zijn naar wat ShareOn voor jouw bedrijf kan betekenen op het gebied van social media? Neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar alle mogelijkheden!

Liefs, Jady

IMG_7801.JPG

Deel deze blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email