FAQ; inmiddels bestaat de functie al een tijdje op Instagram, maar wat houdt FAQ precies in, waarom zou je het gebruiken en hoe zet je het in? Dat leggen wij allemaal uit in deze blog!
WAT IS FAQ?
FAQ, een leuke afkorting, maar wat betekent het eigenlijk? FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veelgestelde vragen. Wanneer iemand jou een DM wil sturen komen er in de chat (maximaal) vier veelgestelde vragen te staan. Deze vragen zijn in te stellen als sjablonen en op deze manier kan jouw doelgroep via één druk op de knop een vraag stellen! Belangrijk om te weten is dat je wel een business-account moet hebben.
WAAROM JIJ GEBRUIK MOET MAKEN VAN FAQ
Nu denk je misschien waarom zou ik FAQ gebruiken? Deze functie zorgt ervoor dat je publiek sneller en gemakkelijker privé vragen kan stellen. Hierdoor verbeter je de band met je publiek én krijg je gemakkelijk meer interactie. Een win-win situatie voor beiden dus! Er is wel één klein dingetje: je moet de vragen zelf instellen. Maar geen zorgen, daar hebben wij natuurlijk een stappenplan voor gemaakt!
HET INSTELLEN VAN FAQ – STAPPENPLAN
Stap 1.
Open de Instagram app en ga naar je profiel.
Stap 2.
Klik rechtsboven op menu (de drie streepjes) en klik op ‘instellingen’.
Stap 3.
Ga naar ‘maker’ en klik vervolgens op ‘veelgestelde vragen’.
Stap 4.
Klik onderaan op ‘instellen’, type een vraag en klik op ‘opslaan’.
Stap 5.
Schuif vervolgens de button bij ‘vragen weergaven’ naar rechts en that’s it!
Stap 6.
Je kunt tot maximaal vier vragen instellen, dus kun je er nog drie toevoegen op dezelfde manier!
Hopelijk hebben wij je een beetje op weg kunnen helpen! Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op of stuur ons een berichtje via onze FAQ op Instagram! Wij helpen je graag!